2024-09-01

Bilim İnsanları Sinir Hücresi İçeren Jöle Benzeri Yapıya Bilgisayar Oyunu Oynamayı Öğretiyor

1972'de Atari tarafından piyasaya sürülen Pong adlı video oyununu muhtemelen duymuşsunuzdur. Pong, video oyunlarının tüketici piyasasında popülerleşmesine yardımcı oldu. Ancak, oyunun hikayesine yeni bir bölüm eklendi: Bilim insanları, bir laboratuvar deneyinde jel beyin hücrelerine Pong oynamayı öğretti.

Yaklaşık iki yıl önce başlatılan bir deneyde, hidrojelin beyin hücreleriyle bağlantı kurarak temel görevleri yerine getirip getiremeyeceği test edildi. Amaç, bu yapıya “DishBrain” adını vererek bir oyunu öğrenip hafıza geliştirebilip geliştiremeyeceğini görmekti. Deney başarılı oldu ve yapılandırılmış silikon jel içinde süspanse edilen beyin hücreleri, Pong oynamayı öğrendi.

DishBrain'in kurulumunda, beyin hücresi kültürü için bir dijital ortam yaratıldı ve bu ortam, Pong oyununu simüle ederek kültürün bu ortamla etkileşime girmesine izin verdi. Bu deneyde, canlı nöronların bu hesaplamalar için hafıza hücreleri olarak hareket etmesi amaçlanıyordu.

Reading Üniversitesi'nden araştırmacılar, jelin bilinçli olmadığını, ancak bir hafızası olduğunu belirtiyorlar. Proje lideri Dr. Vincent Strong, jelin hafızasını kullanarak Pong oyununda deneyim kazandığını ve kendini geliştirdiğini ifade ediyor. Bu teknoloji, daha hızlı ve esnek yapay zeka arayüzlerinin gelişimini hızlandırabilir.

Bilim insanları, DishBrain’in faaliyetlerini “öğrenme” olarak adlandırmasa da, jel, iyonik olarak yüklü bir yapıda olup, “top” ve “raket” olarak tanımlanan unsurları temsil eden elektrik sinyallerini kaydeder. Jel, topun en olası konumlarını kaydedip, artan bir doğrulukla topu engelleyebilir.

DishBrain, yeni değişkenleri öngöremese de, tepkisel olarak hareket edebiliyor. Dr. Brett Kagan, jelin Pong oynama yeteneğini, bir nehir yatağının suyun akışını kaydetmesi gibi tanımlıyor. Bu deneyim, sentetik biyolojik zekanın geliştirilmesinde önemli bir ilk adım olarak görülüyor.

DishBrain, şu an için aktif olarak öğrenmese de, izlenimleri kaydedebilmesi bu sürecin ilk adımı olarak kabul ediliyor. Sentetik biyolojik zeka, bilgi yakalamada biyolojik sistemlerin daha verimli olması nedeniyle, mevcut yapay zeka sistemlerine göre avantaj sağlayabilir.

https://www.giantfreakinrobot.com/sci/scientists-teach-gel-video-game.html

Hiç yorum yok: