Araştırmalar, evde kullanılan sıradan cihazların büyük teknoloji firmalarıyla kullanıcı verilerini paylaştığını ortaya koydu. Bu cihazlar arasında akıllı hoparlörler, kapı zilleri, televizyonlar ve çamaşır makineleri de var. Google, Amazon, Facebook ve TikTok gibi şirketler bu bilgileri reklam hedeflemesi için kullanıyor.
Google Nest ürünleri, özellikle Android cihazlar üzerinden bağlanan kullanıcıların konum bilgilerini topluyor. Aynı cihazlar, iPhone üzerinden bağlanan kullanıcılardan daha az veri topluyor. Uzmanlar, cihazların uygulamalarının hangi verilere eriştiğini ve pazarlama şirketlerinin hangi aktiviteleri takip ettiğini inceledi.
Örneğin, Bose akıllı hoparlörler Meta (Facebook) ile veri paylaşıyor. Ezviz akıllı kameralar ve kapı zilleri ise TikTok, Huawei, Google ve Meta ile veri paylaşan en aktif takip yazılımlarına sahip. Tüm akıllı kameralar ve kapı zilleri Google’ın izleme servislerini kullanırken, Blink ve Ring cihazları Amazon ile bağlantı kuruyor.
Akıllı TV'ler de kullanıcı verilerine dayalı reklamlarla dolu. LG, Samsung ve Sony gibi markalar, kullanıcıların tüm verileri kabul etmesini isteyen bir düğme sunuyor. LG, çamaşır makineleri için kullanıcılardan ad, doğum tarihi, telefon rehberi ve konum gibi bilgiler istiyor. Hoover, Android cihazlarda kullanıcıların rehberine erişim talep ederken, Miele konum takibini varsayılan olarak etkinleştiriyor.
GDPR'a göre şirketler, topladıkları veriler hakkında şeffaf olmalı ve sadece gerekli bilgileri toplamalı. Ancak, çoğu zaman kullanıcılar bir çamaşır makinesinin niçin email isteğini ve bu bilgilerin nasıl kullanıldığını anlamakta zorluk çekiyor.
https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-12489621/How-doorbells-smart-speakers-TVs-washing-machines-spying-Research-reveals-household-appliances-capturing-sharing-private-data-firms-Google-Amazon-Facebook-TikTok.html
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder