2024-08-30

Topolojik süper iletkenler

ABD'de bir grup bilim insanı, süper iletkenler alanında önemli bir atılım gerçekleştirdi. Bu gelişme, kuantum bilgisayarlarının geleceği üzerinde büyük bir etkiye sahip olabilir. Araştırmacılar, kuantum bilgisayarlarında devrim yaratabilecek ve potansiyel olarak "topolojik süper iletken" olarak işlev görebilecek yeni bir süper iletken malzeme geliştirdiler.

Topolojik süper iletkenler, elektrik direncinin sıfır olduğu malzemeler olup, şekil veya topolojiye bağlı olarak benzersiz özellikler gösterir. Bu malzemeler, kuantum bilgisayarları için çok önemli olan sağlam ve güvenilir veri işleme yeteneğine sahiptir.

Araştırmacılar, trigon tellür adı verilen, manyetik olmayan ve kiral özelliklere sahip bir malzemeyi, altın ince film üzerinde oluşturulan bir yüzey süper iletkeni ile birleştirdi. Bu yenilikçi kombinasyon, geleneksel süper iletkenlerden farklı özelliklere sahip iki boyutlu bir yüzey süper iletkeni oluşturdu.

Bu yeni süper iletken malzeme, kuantum bilgisayarlarında kullanılan mikrodalga rezonatörlerin geliştirilmesinde kritik rol oynayabilir. Ayrıca, bu malzemenin kuantum bilgi kaybını azaltma potansiyeli, kuantum bilgisayarların ölçeklenebilir ve güvenilir bileşenlerle donatılmasına olanak tanıyabilir.

Araştırma ekibi, ayrıca bu süper iletken malzemenin manyetik alan altında "üçlü süper iletken" olarak adlandırılan daha kararlı bir duruma geçtiğini gözlemledi. Bu durum, malzemenin kuantum bilgi kaybına karşı daha dirençli olabileceğini göstermektedir.

Bu buluş, kuantum bilgisayarlarının daha karmaşık problemleri çözebilmesi için önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.

https://interestingengineering.com/science/us-achieves-superconductor-breakthrough-quantum-leap

Hiç yorum yok: