Mohsen Bahmani (inventor / engineer) hakkında derlediğim bilgiler aşağıda. Bazı iddialar ve projeler hâlâ araştırma / doğrulama aşamasında görünüyor, bu yüzden kesin kabul edilmemiş olabilirler:
👤 Kimdir?
- Mohsen Bahmani, Almanya ve İran bağlantılı bir mucit ve mekanik mühendistir.
- Eğitimini Karlsruhe Institute of Technology (KIT) de almış olduğu belirtiliyor (“M.Sc., KIT”)
- “İnovatif mucit” kimliğiyle çeşitli projeler ve patentli teknolojiler üzerinde çalıştığı kendi web sitesinde yer alıyor.
🚀 Öne Çıkan Projeleri ve İddialar
-
Reaction propulsion / tepki tahriki sistemi
Bahmani, geleneksel pervane ya da jet sistemleri kullanmadan itme gücü üretebilen bir sistem geliştirdiğini iddia ediyor. Bu sistem, bir döngü üzerinde hareket eden bloklar aracılığıyla itme kuvveti oluşturmayı amaçlıyor.
Bu sistem, özellikle şehir içi hava taşıtları ve yolcu drone’ları için sessiz ve verimli bir alternatif olarak görülüyor. -
Mansory işbirliği
Lüks otomotiv tasarım firması Mansory Design & Holding GmbH, “gelişmiş bir thruster motor” geliştirme konusunda Bahmani ile işbirliği yaptığını duyurdu. Bu motorun kompakt yapıda olup yüksek verimlilik sağladığı ileri sürülüyor.
Mansory, bu teknolojinin drone ve uçan araçlar alanında potansiyel taşıdığına dair beklentilerini kamuoyuna açıkladı. -
Su üzerinde yürüyebilen “floating shoes / yüzen ayakkabılar”
Bahmani’nin genç yaşta geliştirdiği projelerden biri de su yüzeyinde yürümeyi mümkün kılan ayakkabılar. Bu projeyle çeşitli icat fuarlarında ödüller kazandığı, haklarını bir şirkete sattığı iddiaları mevcut.
Su üstünde denge ve hareketi sağlayan bu ayakkabılar, hovercraft prensiplerine benzer şekilde çalıştığı söyleniyor. -
Patent ve prototipler
Bahmani’nin tepki itki (reaction propulsion) sistemine ilişkin patent başvuruları ve prototip geliştirme çalışmaları olduğu bildiriliyor.
Ayrıca, Mansory ile geliştirilen thruster motor teknolojisinin “patentli” olduğu iddia ediliyor.
⚠️ Tartışmalı Noktalar / Eleştiriler
- Bazı açıklamalar hâlâ medya röportajı ve tanıtım düzeyinde; akademik ya da endüstri çapında geniş kabul görmüş bilimsel yayınlarla doğrulanmış çalışmalar daha az görünür.
- Tepki itki sistemi gibi yenilikçi fikirlerin fiziksel kısıtlamaları, enerji verimliliği, ısı yönetimi, malzeme dayanımı gibi teknik zorlukları olabilir; bu tip sistemlerin çalışır halde olması oldukça yüksek mühendislik zorluğu içerir.
- İddiaların bir kısmı “mucit tanıtımı” düzeyinde yer almakta; dolayısıyla projelerin ölçeklenmesi, testleri ve ticarileşmesi süreçlerinde başarıya ulaşmış olup olmadıkları kamuoyunca tam net değil.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder