Şirketlerin bizi kendilerine bağlayarak tekrar tekrar geri gelmemizi sağlamak için kullandıkları hedonik platformların penceresini.
Başarılı bir ürün pazarlama, sürekli bir döngüyü tetikleyen dört ana unsura dayanır:
- Tetikleyici: İstemeseniz bile dikkatinizi çeken, bir kaşıntı gibi rahatsızlık veren bir uyarıcı.
- Eylem: Bu tetikleyiciyi yatıştıran, düşünmeden yapılan ve sosyal ortamlarda kabul gören bir davranış. Örneğin, e-postayı kontrol etmek veya Facebook’a tıklamak bu tür bir eylemdir.
- Değişken ödül: Döngünün en önemli parçasıdır. Sosyal onay (Facebook ya da Instagram), içsel motivasyon (video oyunlarındaki puanlar) ya da sürdürülebilirlik (para kazanma ya da kalori yakma) gibi farklı ödül türleri olabilir. Bu ödüllerin düzensiz olması, davranışın alışkanlığa dönüşmesini sağlar.
- Yatırım: Bu döngünün nihai sonucu ve şirketlerin satışlarını asıl artıran şeydir. Değişken ödülleri haklı çıkarır ve bu ürünle oluşturulan yeni alışkanlıkların maliyetini kabul edilebilir buluruz.
Sonuç olarak, bu döngü, kültürel olarak kabul gören bir şekilde pazarlama kaynaklı bu “kaşıntıyı” gidermemize olanak tanır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder