2015-05-02

Öğrenme, unutma ve tekrar kavramları üzerine bir grafik...


Bu grafiğin öğrenme, unutma ve tekrar kavramları üzerinde düşünmemize yardımcı olacağını umuyorum.  Herkes öğrenebilir. Öğrenme şekli, hızı ve tekrar sayısı kişiye göre değişir. Zeki öğrenciler ve öğrenme güçlüğü çeken çeken çocuklar için ders programı hız ve tekrar aralıkları tabii ki farklı olmalı. Bir öğretmen, bir okul "biz çocuklara her türlü bilgiyi veriyoruz"; "kabiliyeti olan alır" dediğine, şu üç parametreyi düşünmeliyiz. Konular hangi hızda/ anlaşılırlıkta anlatıldı. Anladılar mı? Sıkıldılar mı? Hangi periyotlar ile tekrar yapıldı. Unuttular mı?

Bu kavramları hem tek ders, hem yıl içi, hem bir dönem (örneğin lise dönemi) için ayrı ayrı düşünmeliyiz geçen sene, evvelki sene anlatılanların unutulmuş olabileceğini düşündünüz mü?


Hiç yorum yok: